X

Formu doldurduğunuz için teşekkürler.

Sizi en kısa sürede arayıp bilgilendireceğiz.

Her türlü soru ve öneriniz için bize destek@cosa.com.tr veya 0850 558 0850’den ulaşabilirsiniz.
X

Aradığınızı bulamadınız mı?
Numaranızı bırakın, sizi arayalım.






X

BİR TALEP GÖNDER






COSA AKILLI ODA TERMOSTATI - SIKÇA SORULAN SORULAR

Bir Talep Gönder
Satın Almadan Önce Bilmeniz Gerekenler
  • Cosa nasıl tasarruf ediyor?
  • Cosa'nın nasıl tasarruf ettiğini öğrenmek için bu linkteki Cosa Nasıl Tasarruf Ediyor? başlıklı yazımızı incelemenizi tavsiye ederiz.
  • Cosa ile gerçekten tasarruf edebilir miyim?
  • Tasarruf oranı kullanıcının kullanım alışkanlıkları, ev yalıtımı, evin cephesi, tesisat gibi bir çok duruma göre farklılık göstermekte olup, mevcut Cosa kullanıcılarından elde ettiğimiz verilere göre kombilerle birlikte Cosa kullanımı durumunda ortalama tasarruf oranı %31 olarak belirlenmiştir. Detaylar için bu linkteki yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.
  • Cosa'yı evimde kablosuz internet bağlantısı olmadan kullanabilir miyim?
  • Cosa’nın kombinizi ve/veya klimanızı uzaktan yönetebilmesi için internet bağlantısı gereklidir. İnternet bağlantısı ile ilgili geçici olarak yaşanan sorunlar sırasında ise Cosa İstasyon Ünitesi üzerindeki tuşa basarak Ev, Uyku, Dışarı ve Kullanıcı modları arasında geçiş yapabilirsiniz.
  • Kombimin garantisi devam ediyor. Cosa montajı kombimin garantisine zarar verir mi?
  • Bazı kombi üreticileri oda termostatlarının yetkili olmayan bir servis tarafından montajı dolayısıyla kombiyi garanti dışı bırakabilmektedir. Dolayısıyla Cosa kombinizin garantisine zarar vermeyecek dahi olsa Cosa'nın yetkili olmayan bir servis tarafından kombinize montajının yapılması kombinizin garantisini devre dışı bırakabilir. Bu konuda kombinizin üretici firmasına danışmanızı tavsiye ederiz.
  • Cosa kombi veya klimam ile uyumlu mudur?
  • Cosa, oda termostatı girişi olan aç/kapa (on/off) mantığı ile kontrol edilebilen tüm kombilerle ve uzaktan kumanda ile kontrol edilebilen tüm klimalarla uyumlu olarak çalışabilmektedir.

    Kombi uyumluluğu için: Kombinizin Cosa ile uyumlu olmadığından emin olmak için bu linkteki Uyumluluk sekmesini kontrol edebilirsiniz.

    Klima uyumluluğu için: Klimanızın uyumluluğu için ise Cosa Destek Ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Cosa'nın garanti süresi ne kadar?
  • Cosa ürünleri 2 yıl garantilidir.
  • Evimdeki diğer kişiler de aynı Cosa’yı kullanabilir mi?
  • Evet kullanabilir. Cosa uygulamalarında sağ üstteki Ayarlar'a tıklayarak Kullanıcılar menüsüne ulaşabilir ve eklemek istediğiniz kişilerin e-posta adreslerini girerek aynı Cosa'yı kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Davet ettiğiniz kişi, e-posta adresine gelen linki tıklayarak Cosa uygulamasına giriş yapıp daveti kabul ettikten sonra Cosa’yı kullanmaya başlayabilir. Davet edilen kişinin daha önce Cosa üyeliği yoksa yeni üyelik oluşturmalıdır.
  • Farklı bir eve taşınırsam Cosa'yı da taşıyabiliyor muyum?
  • Evet, Cosa'yı beraberinizde götürebilirsiniz. Taşınma işlemi sırasında kablosuz ağ şifreniz değiştiyse yeniden kurulum yapmanız gerekecektir.
  • Nasıl destek alabilirim?
  • Cosa Destek Ekibinden destek alabilirsiniz. Cosa Destek Ekibine 0850 5580850 numaralı telefonu arayarak veya destek@cosa.com.tr e-posta adresine yazarak ulaşabilirsiniz. Cosa Destek Ekibine ulaşmadan önce Sıkça Sorulan Sorular bölümünü de gözden geçirebilirsiniz.
Montaj ve Kurulum
  • Cosa'yı kurulum hariç satın aldım, ancak şimdi kuramıyorum. Montaj ve Kurulum Hizmeti'ni nasıl satın alırım?
  • Bu linke tıklayarak hizmeti satın alabilirsiniz.
  • İlk kurulumda Ana ekranı gördüm ama Cosa İstasyon Ünitesi mavi beyaz yanıp sönüyor. Ne yapmalıyım?
  • Cosa İstasyon Ünitesi üzerindeki ışığın mavi yanıp sönmesi güncelleme işleminin gerçekleşiyor olduğu anlamına gelir. Güncelleme işlemi internet bağlantısı hızınıza bağlı olarak 10 dakika kadar sürebilir. Bu süre içerisinde Cosa İstasyon'u fişten çekmeyiniz. Güncelleme gerçekleştikten sonra Cosa uygulamasında güncel sıcaklığı göstere ana ekranı yeniden görebiliyor olmalısınız. Sorun devam ediyorsa Cosa Destek Ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Klimamı listede bulamadım ya da bulduğum halde çalışmadı. Ne yapmalıyım?
  • Öncelike Cosa İstasyon ile klimanızın arasında herhangi bir engel olmadığından emin olun. Herhangi bir engel yoksa Cosa İstasyon Ünitesini klimanıza yakınlaştırmayı deneyebilirsiniz. Sorun devam ediyorsa Cosa Destek Ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Cosa İstasyon ve Cosa Kombi Ünitelerini eşleştiremiyorum. Ne yapmalıyım?
  • Bu durum iki ünitesi arasındaki mesafenin uzunluğundan, aradaki duvarlardan veya çevredeki diğer kablosuz iletişim yapan cihazların etkisiyle oluşuyor olabilir. Öncelikle her iki ünitenin de metal yüzeylerden en az 30 cm uzak olduğundan, kombinin iki cihazın arasında kalmadığından emin olun. Ayrıca Cosa İstasyon’u Cosa Kombi’ye daha yakın olabileceği bir şekilde yerleştirerek ya da her iki ünitenin duruş açılarını değiştirerek eşleşme olasılığını arttırabilirsiniz.

    Sorun devam ediyorsa Cosa Destek Ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Kurulum tamamlanamadı hatası alıyorum ve Cosa İstasyon Ünitesinde kırmızı ışık yanıyor. Ne yapmalıyım?
  • Kablosuz ağınızın şifresini yanlış girmiş olabilirsiniz. Bu durumda Cosa İstasyon Ünitesinin altında bulunan fabrika ayarları butonuna basarak tekrar kurulum yapmayı deneyiniz. Sorun devam ediyorsa Cosa Destek Ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Cihaz bulunamadı hatası alıyorum. Ne yapmalıyım?
  • Öncelikle Cosa_XXXX ağına bağlı olduğunuzdan emin olun. Bağlandıysanız, ancak manuel olarak girilmiş bir DNS kullanıyorsanız, cihaz kurulumunu gerçekleştiremeyeceksiniz. Kullandığınız DNS'i kaldırdıktan sonra kurulumu tamamlayabilir ve dilerseniz kurulum tamamlandıktan sonra eski DNS ayarlarınıza dönebilirsiniz.

    DNS kullanmamanıza rağmen cihaz bulunamadı hatası alıyorsanız, eski bir sürüm Cosa'yı kuruyor olabilirsiniz. Bu durumda lütfen Cosa'yı web uygulamasından değil, Cosa mobil uygulaması üzerinden kurmayı deneyiniz. Güncelleme işlemi 10 dakika kadar sürecek ve Cosa bu sürede zaman zaman kırmızı ve beyaz renkleri arasında geçişi yapacaktır, lütfen bekleyiniz.

    Bu işlemleri yapmanıza rağmen sorun devam ediyorsa Cosa Destek Ekibi ile iletişime geçebilirsiniz.
  • Cosa uygulamasında kurulum sırasında kablosuz ağlarda kendi ağımı göremiyorum. Ne yapmalıyım?
  • Kurulum sırasında kablosuz ağınızın ismini listede göremiyorsanız aşağıdaki adımları takip ederek sorunu çözebilir veya sorunun kaynağını tespit edebilirsiniz:

    - Bekleyiniz: İlk bakışta kablosuz ağınızı göremiyor bile olsanız, Cosa İstasyon arka planda kablosuz ağları aramaya devam eder. 1 dakika kadar bekledikten sonra “Yeniden Ara” tuşuna basarak Cosa İstasyon’un kablosuz ağları yeniden listelemesini sağlayabilirsiniz.

    - Modeminiz ile Cosa İstasyon Ünitesi arasındaki mesafeyi azaltmayı deneyebilirsiniz.

    - Kablosuz ağınızın gizli olmadığından emin olun. Kablosuz ağınız gizli ise kurulum yaparken geçici bir süreliğine modeminizden bu ayarı gizli olmayacak şekilde değiştirin. Kurulumu tamamladıktan sonra kablosuz ağınızı tekrar gizli duruma getirebilirsiniz.

    - Modeminizi yeniden başlatmayı deneyebilirsiniz.

    - Kablosuz ağınıza farklı bir cihazla bağlanmayı deneyebilirsiniz. Bu yöntemi Cosa İstasyon Ünitesinin bulunduğu yerden deneyerek kablosuz ağınızla ilgili bir sorun olmadığından emin olabilirsiniz. Başka bir cihazla da bağlantı sağlanamıyorsa modeminize çok uzak olabilirsiniz. Cosa İstasyon’u modeminize daha yakın bir yere alarak tekrar deneyin.

    - Modeminizin Cosa İstasyon ile uyumlu olduğundan emin olun: Cosa İstasyon 802.11 b/g standartlarında ve 2.4 GHz frekans bandında çalışır. Cosa İstasyon ünitesi ayrıca 12. ve 13. kablosuz kanal değerlerinde modeminizi ile iletişim kuramaz. Çoğu modemde bu standart olmakla beraber bazı çok yeni modemler aynı zamanda 5 GHz frekans bandını da destekler ancak modeminiz sadece bu frekansta çalışacak şekilde ayarlanmış olabilir. Bu ayarı değiştirerek tekrar deneyebilirsiniz. Ayarları değiştirmek için modeminizin kullanma kılavuzu veya yetkili servisine danışabilirsiniz.

    - Başka cihazlarla enterferans olmadığından emin olun: 2.4 GHz’de çalışan diğer cihazlarla enterferans oluştuğundan bu sorun oluşuyor olabilir. Lütfen telsiz, telefon, bluetooth cihazlar, kablosuz güvenlik sistemleri ve benzeri kablosuz çalışan cihazları kapatıp tekrar deneyin.
    - Modeminize bağlı kablosuz cihaz sayısını azaltmayı deneyin.
    - Modeminizin güvenlik ayarlarını geçici süre kaldırmayı deneyin.
    - Modeminizde MAC adresi filtresi olmadığından emin olun.
    - Modemizin güncel yazılım kullandığından emin olun.
    Sorun devam ediyorsa Cosa Destek Ekibine ulaşabilirsiniz.
  • Cosa Kombi Ünitesinde mavi ışık yanıyor ama kombi çalışmıyor. Ne yapmalıyım?
  • Sırasıyla aşağıdaki maddeleri kontrol ediniz:

    - Öncelikle bekleyiniz. Bazı kombilerin devreye girmesi zaman alabilir.
    - Kombinizi kış modunda olduğundan, petek suyu basıncının doğru olduğundan veya kombiniz ile ilgili başka bir arıza olmadığından emin olunuz.
    - Kombinizin petek suyu sıcaklığının 50-60 derece gibi yeterli bir seviyede olduğundan emin olun.
    - Cosa Kombi Ünitesi ile kombinizin oda termostatı bağlantı girişi arasındaki kombi kablosunun doğru bağlandığından ve herhangi bir temazsızlık olmadığından emin olunuz.
    - Bazı kombilerde (örneğin Demirdöküm markalı kombilerin çoğunda) oda termostatı bağlantısı yapıldıktan sonra parametre ayarlarının yapılması gerekebilmektedir. Bunu yapmadıysanız kombinizin kullanma kılavuzu, yetkili servisi veya Cosa Destek Ekibine ulaşabilirsiniz.

    Bu işlemleri gerçekleştirmenize rağmen sorun devam ediyorsa, Cosa Destek Ekibine ulaşabilirsiniz.
  • Kablosuz ağlarımda Cosa_XXXX'i göremiyorum ya da bağlanamadım. Ne yapmalıyım?
  • Cosa İstasyon Ünitesinin kablosuz ağlarda Cosa_XXXX ismi ile yayın yapabilmesi için Cosa İstasyon Ünitesi üzerindeki ışığın sabit olarak beyaz yanıyor olması gerekir. Cosa İstasyon Ünitesinin fişini taktıktan 30 saniye sonra ışık beyaz yanmıyorsa Cosa İstasyon Ünitesini sıfırlamanız gerekir. Cosa İstasyon Ünitesi altında yer alan Fabrika Ayarları butonuna bir kere basınız ve Cosa İstasyon Ünitesi üzerindeki ışığın sabit olarak beyaz yanmasını bekleyiniz.

    Cosa İstasyon Ünitesi üzerindeki ışık sabit olarak beyaz yanıyor olduğu halde kablosuz ağlarda Cosa_XXXX ağını göremiyorsanız Cosa İstasyon Ünitesine yakınlaşmayı deneyebilirsiniz. Bu aşamada kurulum yaptığınız telefon veya bilgisayarın Cosa İstasyon Ünitesine en fazla 3 metre uzaklıkta olmasında fayda olacaktır.

    Belirtilen işlemleri sağladığınız halde sorun devam ediyor ise Cosa Destek Ekibine ulaşınız.
  • Kombideki oda termostatı bağlantı noktasını bulamadım. Ne yapmalıyım?
  • Kombinizin marka ve model bilgisi ile birlikte Cosa Destek Ekibine ulaşabilirseniz, daha önce veritabanımızda kayıtlı bir kombi ise size görseller temin edebilir ya da telefonda destek olarak bağlantı noktasını bulmanız konusunda yardımcı olabiliriz.